Red Mercury

Jan VDK 14 april 2020
De Deense schrijver Jens Hendrik Jensen zal onder het lezerspubliek van het genre thriller beter gekend zijn voor zijn Oxen trilogie. Allen Bestsellers. Vandaar ook mijn interesse om dit verhaal te lezen. Maar het verhaal overstijgt, laat staan evenaart belange niet het Oxen niveau noch qua spanning, noch qua mysterie Vandaar misschien dat het boek niet zo populair is. Maar het heeft zeker recht om te mogen worden gelezen. Dat het verhaal over mensensmokkel gaat, zoals te lezen valt op de achterflap klopt niet. Het is eerder een spionage verhaal waar jacht wordt gemaakt op nucleaire geheimen (red mercury). En zoals het een stereotiep spionage verhaal betaamt wantrouwt iedereen mekaar en is de verleiding van mooie vrouwen niet te weerstaan.

Meer recensies van Jan VDK