Ik heb de oversteek beleefd

Jan VDK 12 januari 2021
Na het lezen van de beproeving (The stand - St. King) was mijn interesse gewekt in meer post-apocalyptische fantasie (Covid en Trump zullen er wel voor iets tussenzitten ;) ). En zo kwam ik bij de Oversteek (The passage) terecht. Beide boeken liggen in dezelfde lijn (zowel qua verhaal, diepgang als qua aantal pagina's) en moeten niet voor mekaar onderdoen. Voor wie smult van de Netflix serie "The Walking Dead" zijn deze boeken absolute aanraders.
Waarover gaat het?
Hoe overleven na een catastrofe (niet toevallig gecreeerd door de mens) om vervolgens de strijd aan te gaan tegen het kwaad (een klassiek verhaal goed tegen kwaad). Op zich niks nieuws. Echter, de kracht zit hem erin hoe de schrijver slaagt om mij als lezer mee te krijgenen in zijn wereld vol gevaar en avontuur. En daar slaagt hij volkomen in. Ik heb de oversteek mee beleefd. Mij wacht zeker het vervolg.

De oversteek is deel 1 uit de trilogie.

Meer recensies van Jan VDK