Lang geleden zag ik ooit de film "The Day Of The Jackal". Een film uit 1973 naar het gelijknamig boek van Frederick Forsyth.
Dit wist ik toen niet. De vage intrigerende herinneringen aan de film hebben mij er toe aangezet om het boek eens te lezen.
En ik moet zeggen, het was een aangename leeservaring. Daar waar de film vandaag wat oudbollig zal aanvoelen blijft het boek de tijd doorstaan.
We krijgen een vrij gedetailleerd en ook wel vrij realistisch relaas van de voorbereiding en de uitvoering van het plan om de Franse president te vermoorden.

Na eerdere mislukte aanslagen op de Franse president schakelt een rechts extremistische groepering (OAS) een huurmoordenaar (de Jakhals) in om de klust te klaren. Helaas voor de OAS (of gelukkig voor de lezer) krijgt deze voorbereiding ruchtbaarheid bij de Franse overheid. Top speurder en commissaris Claude Lebel krijgt de opdracht de Jakhals op te sporen en onschadelijk te maken. Dit kat en muis spel wordt gespeeld op het scherp van de snee. Anno 1963 dient er nog 'old school' (geen internet) jacht gemaakt te worden
op de Jakhals. Hoe ver geraakt de Jakhals tot bij zijn doel?

Reacties op: Een kat en muis spel op het allerhoogste niveau

De dag van de jakhals - Frederick Forsyth
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 5,99