Jammer van het slot

Jan VDK 16 juli 2020
Ik gooi het maar direct eruit: Op het eind werd alles te snel afgehandeld wat zich vertaalt in te weinig diepgang. Dit doet het verhaal oneer aan en dat is jammer. Want tot drie vierde van het verhaal was ik wel zeer enthousiast en zat ik volledig in het verhaal. Maar als de antwoorden uitblijven of te rommelig worden uitgewerkt is het moeilijk te geloven dat dit de thriller sensatie was van 2012 zoals de voorkaft vermeld.

Voor de geinteresseerden, het verhaal gaat enerzijds over een tienerjongen die in de problemen geraakt. De ouders merken een verandering in zijn gedrag en doen er alles aan om te achterhalen wat er loos is. Zo geraken de ouders mee verstrikt in een web van corruptie en geweld. Typische thema's zoals zelfdoding, drugs, etc... komen aan bod. Anderzijds is er nog een verhaallijn die gruwelijk wordt uitgewerkt en naar mijn mening nogal vergezocht is. Hoe komen beiden samen?, welke zijn de motieven en drijfredenen? Voor velen een vraag voor weinigen een duidelijk antwoord.

Meer recensies van Jan VDK