Het leven in NY anno 1896 was geen pretje

Jan VDK 23 mei 2020
Anno 1896, geen internet, geen kennis van DNA, de kennis van vingerafdrukken is vrij nieuw en nog niet erkend. Een seriemoordenaar slaat gruwelijk toe en heeft dus het voordeel aan zijn kant. Bij het lezen van dit boek krijg je op een gedetailleerde wijze inzage hoe een speciaal aangesteld team aan het werk gaat om de seriemoordenaar te ontmaskeren. Hierdoor leest het boek soms als een handleiding. Dit bemoeilijkt een vlot lezen. Sommige hoofdstukken zijn dan weer superspannend. Bovendien heeft het boek ook historisch iets te bieden.
Ik heb getwijfeld aan mijn score. 3 is te weinig en 4 net iets teveel. Maar hebban laat nog geen halve scores toe. Voor de liefhebbers van een thriller in een historische context zeker de moeite om te lezen.

Meer recensies van Jan VDK