Gedateerd maar toch ook actueel

Deel 1 in de reeks met kinderpsycholoog Alex Delaware. Hier begint alles en we maken al gelijk goed kennis met de gedrevenheid van Delaware. Het verhaal is gruwelijk en de geschiedenis heeft geleerd dat de plot ook in het heden nog zeer actueel is (het boek dateert uit de jaren 80 van de vorige eeuw). Er is niets nieuws onder de zon, helaas......
Het grappige is dat een aantal technische dingen voor de hedendaagse mens vreemd zullen zijn, zoals het feit dat er geen mobiele telefoons zijn. Dat maakt sommige details surreëel, maar doet aan de inhoud van de plot niets af.
(Ik heb dit boek jaren geleden al eens gelezen en was er toen al van onder de indruk - dat is nog steeds zo)

Meer recensies van Janneke Bouwman