Een klassieker vol spanning

Jasmine-Liebrecht 26 januari 2023
Weerloos is het eerste boek dat ik lees van Deflo. Dit is ook het eerste boek uit een serie boeken over Cel 5 met onder andere Feremans & De Decker in de hoofdrol. Cel 5 is in het leven geroepen om de oude kinderdossiers van onder het stof te halen. De eerste zaak van Cel 5 is echter geen cold case maar een kersverse zaak.
Het boek is een typische klassieke detective met een team (hoofd)inspecteurs waarbij ieder zijn privé problemen heeft. Over het onderwerp pedofilie is de afgelopen jaren al een paar keer geschreven maar rekening houdende met de tijdsgeest (ik denk 2005) waarin het boek geschreven is, was dit redelijk vernieuwend.
Het einde was een anticlimax. Het boek eindigt zeer plots en raar. Voor de ene zal dit voor extra spanning zorgen en de lezer aanzetten uit te kijken naar het volgende deel. Voor mij was het eerder (gezonde) frustratie.

Meer recensies van Jasmine-Liebrecht