Liever het bloed - Geschiedenis, cultuur en een beetje spanning.

Michael Bennett is auteur, scenarioschrijver en regisseur. Liever het bloed is een thriller waarin de Maori's en hun cultuur een belangrijke rol spelen. De cover spreekt direct aan en schetst al de mysterieuze sfeer die er heerst. Dankzij de beschrijvingen van de auteur leer je als lezer bij over Nieuw Zeeland en de Maori cultuur.

Hana Westerman, Maori en politie-inspecteur heeft samen met haar ex-man Jaye een dochter Addison.
Hana heeft haar handen vol wanneer ze een anoniem filmpje toegestuurd krijgt. Ze wordt naar een appartement geleid waar een lijk verborgen is. Al snel is duidelijk dat het niet bij één lijk blijft.

Terwijl Hana een race tegen de klok voert om ze snel mogelijk de dader te pakken om nog meer slachtoffers te vermijden moet ze afrekenen met haar eigen problemen. Kan ze het hoofd koel houden?

Het is een boek dat vlot leest met een nog voor velen onbekende cultuur in verwerkt. Ondanks dat het een thriller is was er iets te weinig spanning. Hier en daar mocht er meer diepgang ik verwerkt worden maar ongetwijfeld zullen in het volgende deel de personages nog beter uitgewerkt worden.

Meer recensies van Jasmine-Liebrecht