In een ruk gelezen

Ik mocht vooruit lezen dit fantastisch geschreven boek komt op 24 augustus uit.
Dus nog even wachten.
Waarschuwing: als je eraan begint je kan het heel moeilijk weg leggen.
Pleasant Valley
Van
Jolanda Ivonne Clément

Het is een boek dat vlot leest. Op een geven moment moet je het even weg leggen. Het moet allemaal even laten bezinken. Zo leef je mee met verhaal. Wat ze meemaakt en hoe ze ermee omgaat met haar buik wurmen. Zo verschrikkelijk mooi beschreven.
Het is een boek wat je vanaf het begin beet pakt en niet meer loslaat. Stap voor stap wordt er na een einde tot gewerkt. Nergens verslapt het, nergens wordt het ongeloofwaardig.

Het boek begint Kite 10 jaar is en haar ouders problemen hebben .
Ze wonen in een sjieke buurt dus voor de buren niks laten merken .Kite.is erg verlegen als ze naar buiten gaat verstopt ze zich achter de vlieger die ze van Opa heeft gekregen. Een tragedie treft het gezin. Moeder kan het allemaal niet meer aan. Tot overmaat komt er ook nog een probleemgezin in de straat wonen en de hele buurt is tegen ze. Maar ook daar gebeurd iets ernstig. Jaren gaan voorbij ze groeit verder op bij haar Opa op een gegeven moment trekt ze toch de stoute schoenen en gaat ze terug.
Ook dat is zo mooi geschreven dat je daar echt over nadenkt.
Dit boek is echt een aanrader.
Jenny

Meer recensies van jennysmolders@hotmail.com