Een hilarisch heerlijke feelgood.

Ik pleit voor jou is de nieuwste roman van Marijke Vos. Eerder schreef zij onder andere ‘van Chanel naar flanel’ en de daarop volgende novelle ‘het staat in de sterren’ en ‘alles op alles’.

Dit boek is nog beter en bevat nog meer humor en details dan haar eerdere boeken. Ik pleit voor jou gaat over de ambitieuze advocate Janna die na een avondje stappen zich in een nogal ongemakkelijke situatie wringt. Ze heeft iets teveel gedronken en verliest haar tas met zeer belangrijke informatie. Tot overmaat van ramp is de man die haar vind en zorgt dat ze veilig thuis komt nou nét niet de persoon die haar in die staat had moeten vinden. Juist, de advocaat van de tegenpartij. Keer op keer als het net wat beter lijkt te gaan, lijkt Janna zich toch wat meer in de nesten te werken.

“Ik trek mezelf omhoog aan de deur en loop naar de wasbak waar ik koud water over mijn polsen laat stromen om mezelf wat te kalmeren. ‘Nou hou me niet langer in spanning. Moet je naar een dokter?’ ‘Ja. Een psychiater,’ mompel ik.”

Het is een boek welke ik met veel plezier gelezen heb. Hilarische stukken en ik had moeite om het boek weg te leggen. Als één van de eerste lezers van dit boek wil ik dit boek echt aanraden te lezen! Ik heb echt genoten en hoop dat jij dat deze mening gaat delen.
Je leest en boek binnen no time uit. Het enige nadeel van dit verhaal is dat ik graag nog meer Janne en Leo zou willen.

Wat ik daarnaast bijzonder vind aan de schrijfstijl van Marijke Vos is dat je gedurende haar boeken merkt dat ze haar manier van schrijven subtiel aanpast. Ze neemt feedback van haar vorige boeken mee naar haar nieuwe verhalen en daarvoor is ze dus constant bezig met het finetunen van haar schrijfstijl. Ze doet hiermee zeker niet onder voor schrijfsters als Charlotte de Monchy en Sophie Kinsella.

Meer recensies van jessenistelrooij