lekker vlot en met de juiste dosis aantrekkingskracht

jessenistelrooij 21 februari 2020
Au, ben je gedumpt via een appje en dan de dag erop ook nog eens ontslagen worden van je -nu dan- oude baan. Daar zit ze dan, Tessa verteld haar vriendin Mimi, hoe de situatie is. Geen baan en geen liefde. Het vervoersbedrijf waar Tessa heeft gewerkt is failliet. Haar vriendje die ze had heeft ze geconfronteerd met haar ‘stappenplan samenwonen’, en daarna is ze gedumpt. Ze heeft geen idee wat ze nu moet gaan doen, maar is vastberaden en stappenplan te maken voor haar toekomst.
Bij een bruiloft van een vriendin komt Tessa per toeval Maartje tegen. Maartje is weddingplanner en heeft alles voor die bruiloft geregeld. Helaas is er een probleem met een vervoer. Kan Tess helpen om dit op pootjes te laten landen?

✔️ 1. Samenvatting schrijven van het boek
2. In eigen woorden vertellen waarom het
boek zo goed is
3. Quote uitzoeken om toe te voegen in de
recensie
4. Andere lezers enthousiasmeren om dit
boek te gaan lezen.

De weddingplanner ‘Peddelen en proosten’ start heerlijk, lekker vlot en je zit er meteen in. Een chicklit is een goede chicklit als het meteen start met vrouwen die praten over mannen. Krijg een kijkje in het leven van Tessa. Een jonge enthousiaste dame die opgaat in regels, lijstjes en kaders. Tessa heeft echter de vette pech als ze binnen 24 uur èn geen baan èn geen vriendje meer heeft. Ze besluit om op haar gemak te gaan kijken naar wat ze wil in haar leven. Haar vriendin Mimi, probeert haar wat op de been te zetten en nodigt haar uit om ‘ouderwets even los’ te gaan. Dat moet even wachten want Tessa heeft dit weekend een bruiloft. Tijdens die bruiloft staan haar een aantal uitdagingen te wachten; een overstuurde bruid, geen vervoer, lijstjes, veel lijstjes, een chaotische weddingplanner en de juiste dosis mannen.

Mimi knikt: ‘Ik help je gewoon om het van de positieve kant te bekijken. Dat is mijn taak, toch? Nou wat zou je willen doen?’ ‘In bed gaan liggen met een doos zeebanket, de dekens over mijn hoofd trekken en verder niets?’ ‘Zeebanket?’ Mimi trekt haar neus op. ‘Jezus, zelfs je snacks zijn duf gewonden. Kom op, Tess.’

Met de nodige dosis humor en soepele verhaal weet Marijke Vos je aantrekkingskracht op te wekken in dit deel van De Weddingplanner. In welke situaties gaat Tessa komen en vooral hoe komt ze eruit? En de mannen? Zijn die even sexy, stoer en mannelijk als in haar andere boeken. Met ups en downs gaat Tessa door het verhaal heen. Wat is de volgende stap op het lijstje van Tessa? Lees verder in het volgende deel van de Weddingplanner: ‘suikerspinnen en tandenstokers

Meer recensies van jessenistelrooij