Will Trent is terug

Jetske Holtrop 13 juli 2019
We hebben er lang op moeten wachten maar eindelijk is er weer een Will Trent.

Op een mooie dag is Michelle Spivey aan het winkelen met haar dochter. Bij het verlaten van het winkelcentrum wordt ze voor de ogen van haar dochter gekidnapt. Wekenlang wordt er naar haar gezocht maar ze lijkt van de aardbodem te zijn verdwenen.

Enkele weken later genieten Will Trent en zijn vriendin Sara Linton van een mooie maar warme zondag wanneer de hel losbreekt. Will en Sara gaan op pad om hulp te bieden. Ze stuiten op een auto ongeluk waarbij Sara al snel haar vraagtekens heeft. Het loopt uiteindelijk totaal uit de hand en ook Sara wordt ontvoerd. Will is er alles aan gelegen om zijn Sara te redden. Hij zet zijn leven op het spel door undercover te gaan en kan maar nauwelijks bevroeden in wat voor hel hij terecht zal komen.

Eindelijk weer een nieuwe Will Trent. Ik ben fan van deze zwijgzame, sterke, en ook lieve special agent van de GBI. Samen met zijn grote liefde Sara Linton vormt hij een wat onwaarschijnlijk maar zwaar verliefd duo. Will is door zijn slecht verlopen jeugd sociaal soms wat onhandig en zijn dyslexie helpt daar ook niet echt aan mee. Daarnaast is hij "maar" een agent met daarbij behorend salaris, iets wat hij best lastig vindt aangezien Sara als kinderarts een behoorlijk hoger inkomen heeft. Sara daarentegen is een persoon die behoorlijk zeker is van zichzelf, sociaal gezien geen enkele onhandigheid kent en die het niets kan schelen dat haar salaris hoger is als dat van Will. Ze wil haar rijkdom graag met Will delen maar hij laat dit vaak niet toe. Dit komt ook in dit boek weer in meer of mindere mate naar voren.

Ook mogen wij oude bekenden Amanda en Faith weer begroeten en ook Sara haar familie geeft weer acte de présence. Veel van de karakters uit de eerdere Will Trent boeken komen weer terug, alleen Angie, de ex-vrouw van Will, is niet aanwezig, behalve dan in de gedachten van Sara. De moeder van Sara laat duidelijk merken dat ze niet zoveel op heeft met Will, vooral nu het in haar ogen Will's schuld is dat Sara is ontvoerd.

In het eerste deel van het boek wordt de verhaallijn in eerste instantie dubbel verteld, zowel vanuit het perspectief van Sara als van Will. Hoewel ik daar even aan moest wennen is het toch wel een logische start, maar daar kom je pas achter wanneer je wat verder in het boek bent. Zoals ik van Karin Slaughter gewend ben is het weer spannend van (bijna) het begin tot aan het eind. Moeilijk om weg te leggen en ondanks dat het een redelijk dik boek is had ik het vrij snel uit. Het leest makkelijk, houdt constant je aandacht vast en bij elke bladzijde wil je weten wat er op de volgende gebeurt. Ik lees nog steeds heel veel in de trein en soms was het station van bestemming sneller bereikt dan ik had gehoopt. Kortom voor mij een echt vijfsterren boek!

Meer recensies van Jetske Holtrop