Spannende verhalen schrijven

Johanna Lime 28 augustus 2020 Auteur
In spannende verhalen schrijven wordt in tien hoofdstukken behandeld welke elementen een verhaal spannend maken. Bij ieder hoofdstuk worden uitvoerige voorbeelden gegeven, uit de literatuur en verder voornamelijk uit thrillers.
Als fantasy en sciencefictionschrijver had ik graag ook wat voorbeelden gezien die dichter bij mijn genre lagen, maar blijkbaar zat dat er niet in. Ik moet het doen met de meer algemene verhaalkenmerken, een aantal elementen dat in ieder soort verhaal gebruikt kan worden om er spanning in te brengen.
Het zijn bruikbare gegevens en wanneer die in een verhaal gezet worden, zullen ze samen met de schrijfstijl van de schrijver, die ook uitermate belangrijk is, een spannend verhaal opleveren dat de lezer niet meer weg kan leggen.
Een boekje dat handig is voor schrijvers (en lezers natuurlijk ook).

Meer recensies van Johanna Lime