Als gebed de hemel raakt.

Joke Hopman 14 mei 2020
Recensie van het boek “Als gebed de hemel raakt” van Melissa Tagg.
Het boek is in het Nederlands vertaald door Connie van der Velde.

Zoals op de kaft staat aangeven is de roman “Als gebed de hemel raakt|” inderdaad een levensecht, hartverwarmend en romantisch verhaal. Een indrukwekkende roman over in het leven ontstane trauma’s en de uiteindelijke kracht van betrokkenen om mede met hulp van vrienden en de kracht van het geloof weer verder te kunnen met het leven.
Ik vind het echt een feel good verhaal.
Het boek kent drie verhaallijnen en wordt beschreven vanuit het gezichtspunten van Lenora, Mara en Marshal de hoofdpersonen in het boek. Er wordt ook regelmatig teruggekeken naar de in het verleden opgedane ervaringen.
De schrijfster heeft een beeldende schrijfstijl en je wordt hierdoor ook echt meegenomen naar de plek en de omgeving van Everwood een vervallen bed & breakfast.
Niet alleen de levenservaringen van de betrokken personen worden bijzonder duidelijk beschreven waardoor het verhaal pakkend wordt en uitnodigt om verder te lezen.
Je wordt door de beeldende schrijfstijl ook echt meegenomen naar de plek en de omgeving waar het verhaal zich afspeelt met name Everwood een vervallen bed & breakfast. Wij krijgen in het boek ook te maken met een geheim dat zich heeft afgespeeld in het verleden in Everwood en de zoektocht naar de oplossing van dit geheim.
De slotfase in het boek overviel mij ook echt omdat ik graag nog iets meer over het verdere verloop van de levens van de betrokkenen had gelezen.
Ik heb echt genoten van dit boek en voor mij is dit boek 4 sterren waard.

Joke Hopman

MelissaTagg begon haar schrijfcarriëre als journalist, nu is ze romanschrijver, spreker en fondsenwerver. Als gebed de hemel raakt is haar eerste roman die in het Nederlands verschijnt.

Meer recensies van Joke Hopman