Goed boek.

Joke verbeke 09 oktober 2019
Ik heb dit boek nu al een paar maand uit. Heb de engelse versie gelezen omdat ik geen zin meer had om te blijven wachten op de vertalers.Ik vond het een redelijk interessant boek, het was niet het beste, maar zeker niet het slechtste ook. Zeker voor mensen die willen blijven verder lezen is het een aanrader, aangezien het derde boek uit deze reeks (the first battle) een van de betere boeken van Warrior Cats is. Ook is het heel belangrijk om te weten dat dit boek zich jaren voor De wildernis in afspeelt, en er das geen karakter zullen zijn dat je al kent, met uitzondering op Leeuwenbrul en Halve Maan die een kleine verschijning maakte in de derde en de vierde serie.

Spoilers!

Zo, in dit boek volg je de kat Gray Wing (ken de Nederlandse naam niet, sorry). Het verhaal speelt zich een paar manen nadat Gaaien Vleugel Halve Maan tot de eerste Steenspreker heeft benoemd af. De bergkatten hebben het zeer moeilijk in de vergen omdat ze met te veel zijn en Steenspreker heeft een teken gezien. Een teken dat zegt dat er hoop is als men het Zonnepad volgt. Een paar katten, waaronder Gray Wing’s broer, Heldere Hemel, beslissen om dit te doen. Gray Wing wou eerst niet mee, maar wegens omstandigheden is hij ze toch gevolgd. Na een lange, vermoeiende reis, komen ze aan het einde van hun pad. Waar er zich problemen biggen te vormen tussen de bergkatten en de zwervers, en zelfs tussen de bergkatten zelfs gaat het niet goed...

Einde spoilers

Zoals ik al zei is het zeer interessant. Het karakter van Gray Wing komt een beetje overeen met dat van Vuurster, maar het is niet storend. Voor de rest is het zeer spannend, zeker tijdens de reis zelf. En de manier waarop de vijand begint te groeien, is iets uniek in vergelijking van de rest van de boeken. Ik hoop dat jullie dit boek ook leuk zullen vinden.