Een fijn verhaal, met een lach en een traan

Jolanda 25 april 2024
Na het overlijden van haar kat Meneer Snorhaar Is Vivian ontroostbaar en in een opwelling besluit ze haar baan op te zeggen en een roadtrip door de VS te boeken. Vivian is helemaal niet zo’n reislustig type maar ze vindt dat ze dit moet kunnen. Bij een bezienswaardigheid ontmoet ze Frank, een avontuurlijke Nederlander. Vivian valt als een blok voor hem maar mag daar van zichzelf niet aan toegeven. Hij heeft tenslotte een vriendin én stel nu dat hij er achter komt dat zij eigenlijk helemaal niet zo’n avontuurlijk type is…

Dit is het tweede verhaal van Cynthia Zwagemaker bij de Verhalenfabriek waarin de liefde voor dieren een belangrijke plek inneemt. Misschien wat minder centraal dit keer maar ook dit keer komt het oprecht over. Hoe kunnen je vriendinnen nu niet snappen dat je verdrietig bent om het overlijden van je liefste huisdier?
Naast het verdriet, wat goed voelbaar is, is er ook gelukkig genoeg ruimte voor humor in deze leuke feelgood.
Vivian is gevat en de chemie tussen haar en Frank spat er vanaf. Ik zag de clou al een beetje aankomen maar in dit geval vond ik dat juist wel leuk. Ik had telkens de neiging om maar te roepen: Go for it, girl!, maar ik denk dat mijn huisgenoten raar op hadden gekeken als ik ineens tegen mijn e-reader zou praten.

Een fijn verhaal, met een lach en een traan!

3,5 ster

Meer recensies van Jolanda