Mixed feelings

Jos Herni 12 juli 2021
Dit is het 3e boek in de reeks en meteen het einde van een boeiend verhaal. Toch zat ik even te piekeren of het wel 4 sterren waard is. Het 1e boek (Horen Zien Zwijgen) trok mij in het begin niet heel erg met bijv. lange teksten over wat er op een voicemail stond, ik kon er niet zoveel mee. Maar als vanzelf werd je dan toch in het verhaal gezogen en bezwaren over dunne personages werden ondergeschikt aan de spanningsopbouw van dit verhaal. Dat ging ook op voor het tweede boek (Het vijfde meisje) wat ongekend spannend werd. Het derde en laatste boek werd dan voor mij toch wat lastig, omdat het plot een heel vreemde kant opging. Vergezocht, ongeloofwaardig, maar net als in het 1e boek werd het toch een pageturner. En met een einde waar de spreekwoordelijke kluwen wol werd ontrafeld op een manier die mij toch voldoening kon geven. En omdat ik zelden zo'n spannende reeks boeken had gelezen een welverdiende 4 sterren waard.

Meer recensies van Jos Herni