Niet heel spannend

Jos Vlak 09 juli 2020
Met hooggespannen verwachtingen aan deze thriller begonnen na ook de eerdere boeken over Sebastian Bergman gelezen te hebben. Uiteindelijk toch een beetje teleurgesteld. Toch vier sterren gegeven omdat ik a) het boek in een paar dagen uitgelezen heb en het b) erg goed geschreven vind.
De misdaden waar het om draait spelen een minder prominente rol in het geheel. Dat maakt het boek minder spannend dan de eerdere werken in de reeks. Knap van de schrijvers dat je dan toch je blijft lezen en wil weten hoe het afloopt .
Overigens moet je als lezer wel die eerdere boeken hebben gelezen, anders kom je voor wel heel veel raadsels te staan. Er wordt heel veel gerefereerd aan zaken uit het verleden,zowel als het gaat om gebeurtenissen uit het privéleven van de hoofdpersonen als om diverse andere duistere zaakjes (Billy!).
Wat dat betreft laten de schrijvers de deur nog wel op een kier staan voor een vervolg.

Meer recensies van Jos Vlak