Zware tegenvaller

Jos Vlak 22 mei 2020
Vol verwachtingen aan dit boek begonnen, maar wat kostte het een moeite om het helemaal uit te lezen. Vooral de eerste 250 pagina's waren erg saai. Tabitha krijgt bezoek, praat daarmee, maakt aantekeningen en gaat slapen. Tabitha krijgt bezoek, praat daarmee, maakt aantekeningen en gaat slapen, enz. Het kabbelt allemaal lekker door en ook de nogal summiere beschrijving van haar belevenissen in de gevangenis maakt het er niet beter op. Leuker wordt het als het over de feitelijke rechtszaak gaat, en de uiteindelijke ontknoping is best verrassend. Maar om zover te komen moet eerst wel duidelijk gemaakt worden dat het forensisch onderzoek naar de moord op een onwaarschijnlijk amateuristische manier is uitgevoerd. Geen onderzoek doen bijvoorbeeld .. O nee, geen spoilers hier! Tenslotte: waar het in de eerste 250 pagina's van het boek in slakkengang gaat, volgen de gebeurtenissen in de laatste 20 bladzijdes elkaar in sneltreinvaart op. Iets te kort door de bocht allemaal wat mij betreft.

Meer recensies van Jos Vlak