Te simpel

Joyce Remmerswaal 27 oktober 2017
Ellen Holms: Privédetective is een luisterboek geschreven door Nicolet Steemers speciaal voor Storytel, Het verhaal bestaat uit tien delen van ruim een uur en worden voorgelezen door actrice Miryanna van Reeden Zij maakt door het voorlezen in de ik-vorm dat je je haar als Ellen Holms voor je ziet.

Twee jaar heeft Ellen Holms in de gevangenis gezeten, veroordeeld voor doodslag op een leerling van haar, Joey. Bij het verlaten van de gevangenis moet zij van de reclassering een keuze maken uit een cursus en zie kiest voor de thuiscursus privédetective. Daarnaast gaat zij werken bij de plantsoenendienst van de gemeente.

Het idee van het boek is origineel, maar wel een beetje vergezocht. Het zijn ruim tien vermakelijke uren luisteren, maar het plot en gebeurtenissen zijn allemaal te voorspelbaar, Nicolet Steemers weet jammer genoeg geen een keer te verrassen met een actie van Ellen. Alles wat je denkt dat gaat gebeuren, gebeurt ook. Helaas zit het allemaal iets te simpel in elkaar.

Meer recensies van Joyce Remmerswaal