Een pracht van een psychologische thriller

Juanita 16 juni 2020
Mary Kubica studeerde geschiedenis en Amerikaanse literatuur en woont samen met haar man en 2 zonen net buiten Chicago. Haar debuut The Good Girl was meteen een schot in de roos en werd vertaald in meer dan 30 talen. Mijn verwachtingen bij The Other Mrs of in het nederlands, De onbekende vrouw, waren dus hooggespannen.
In het boek leren we Sadie en Will kennen, een koppel met 2 zonen die na een paar tegenslagen toe is aan een nieuwe start. Toeval wil dat Alice, de zus van Will, komt te overlijden en het koppel haar huis op het eilandje Maine krijgt. Naast het huis wordt hen ook de zorg over Imogen toevertrouwd, de puberdochter van Alice. Wanneer op een dag buurvrouw Morgan vermoord wordt, voelt Sadie dat er iets niet klopt. Ze gaat op onderzoek uit, iets wat ze misschien beter niet had gedaan.
Naast Sadie maken we ook kennis met Camille en Muis. De ene een volwassen vrouw met een crush op Will en Muis, een klein pienter innemend meisje. Maar wat hebben de 3 personages met elkaar te maken?
Deze vraag blijft zo goed als het hele boek door je hoofd spoken. En doordat de personages afwisselend aan het woord komen in niet al te lange hoofdstukken heb je de drang om voortdurend verder te lezen om toch maar te weten te komen hoe alles precies in elkaar zit. Kubica schrijft en beschrijft alles op zo’n goede manier dat ik me heel goed kon inleven in de verschillende personages, bij Muis zelfs tot tranen toe. De spanning was voortdurend voelbaar en als lezer krijg je alsmaar nieuwe vragen voorgeschoteld. Kortom een pracht van een psychologische thriller!

Meer recensies van Juanita