Wat een debuut!

Judith (juf-judith) 29 december 2019
De eerste drie hoofdstukken van het boek moest ik even in het verhaal komen. Daarna kon ik het boek bijna niet meer wegleggen. Het verhaal sleept je als lezer mee en is beeldend verteld. Hierdoor zag ik het verhaal tijdens het lezen tot leven komen. Lampje is een lief, wat naïef meisje. Ze laat een enorme kracht en doorzettingsvermogen zien door het hele verhaal heen. Het zorgen voor een moeder die inmiddels is overleden, een vader die verslaafd is waardoor zij voor hen samen zorgt, het doen van het huishouden, het tonen van moed bij de eerste ontmoetingen met het monster, leren lezen en schrijven en Vis leren dat hij trots mag zijn op wie hij is.

Het boek gaat over een meisje dat zich een held toont die de confrontatie durft aan te gaan met monsters en mensen die eigenlijk veel erger zijn (zoals de Admiraal die zijn eigen zoon niet accepteert zoals hij is). Het boek leert je als lezer dat je soms dapper moet zijn en dat je goed bent zoals je bent.

Complete recensie, met lesidee: https://www.juf-judith.nl/recensie-lampje/

Meer recensies van Judith (juf-judith)