Dokter Vos

Jufelsie 30 maart 2020
Daar zit Vos, in een lege wachtkamer. Hij heeft die ochtend een bord voor zijn huis gehangen met daarop: Dokter Vos maakt u beter! Helaas komt er niemand om door hem beter gemaakt te worden. De dieren hebben hem niet nodig. Dan heeft Vos een idee. Hij graaft een diepe kuil, legt er takken overheen en blaadjes en zand. Ontdek in Dokter Vos of dit plan voor een volle wachtkamer zorgt.
Dokter Vos is een leuk grappig prentenboek. Voor jonge kinderen heel herkenbaar. Ze zien de wachtkamer van de dokter voor zich en weten wat een dokter doet. Vos wil goed voor de andere dieren zorgen en richt een kamer in als wachtkamer. Wanneer ze zien dat er niemand komt en het plannetje van Vos horen, zetten ze grote ogen op. Nu wordt het spannend. Wat gaat er gebeuren? Verschillende reacties komen los. Even later zien ze Vos zelf in zijn kuil vallen en krijgt het verhaal een verrassende wending. Het ‘zorgen voor’ komt aan het einde van het verhaal terug.
Het boek is lekker groot en heeft prachtige illustraties, die boven de tekst staan. De sluwheid van vos is te zien alsook zijn andere emoties. Dit biedt de gelegenheid om deze met de kinderen te benoemen. Op het eind zien we een gelukkige vos, die voorleest uit een boek!

Meer recensies van Jufelsie