Een voorleesboek met leuke avonturen

Jufelsie 13 juni 2024
Nadia’s nacht is het eerste voorleesboek over Nadia. Een vijfjarig meisje dat samen woont met papa Otto en papa Joep. Een goudvis, meneer Rosso en een hond, Gijsje zijn haar beste vrienden. Met haar buurjongen Joris beleeft ze heel wat leuke, spannende avonturen. Nadia’s dag is nu verschenen. Opnieuw een prachtig voorleesboek met sprankelende belevenissen, geschreven door Henrieke Herber.
In Nadia’s dag gaat Nadia, samen met Joris naar groep 2. Het is best spannend want haar juf van groep 1 heeft verlof. Juf Cora komt nu voor de klas te staan. Wanneer ze hoort dat deze juf ook schelpen spaart, denkt Nadia dat ze toch ook wel lief is. Op school gebeuren veel dingen. Zo brengt opa Jan een pompoenplant, die in de schooltuin komt, vieren ze dierendag en zijn ze op een dag de ‘letter van de week’ kwijt.
Bij oma Wies mag Nadia een nachtje logeren en wanneer ze een speelafspraak heeft bij Sem maken ze samen kennis met de brulbuurman.
Nadia’s dag is een geweldig voorleesboek met verhalen die aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen. De meeste avonturen vinden plaats op school en de kinderen beleven het seizoen herfst. Samen met Nadia rapen ze walnoten, bekijken paddenstoelen en ontdekken een dier dat een winterslaap houdt. Henrieke heeft een mooie schrijfstijl. Af en toe speelt ze met taal. We gaan weer rijmen en zingen bekende kinderliedjes zoals: kabouter Spillebeen. Vanaf het begin zijn de kinderen betrokken. Nadia heeft een geweldige fantasie. Ze neemt ons mee in haar dromen/gedachten die plotseling bij haar opkomen. Het verhaal Drakenfriet geeft ons inspiratie. In dit verhaal verzint groep 2 met juf Cora zelf een verhaal. Natuurlijk gaan we hier mee aan de slag en ook wij bedenken een leuk verhaal waar ontzettend wordt om gelachten.
Miriam Bouwens heeft prachtige illustraties bij het verhaal gemaakt. Vaak paginagroot in mooie zachte pasteltinten, die een sprookjesachtige sfeer uitstralen.
Een verhaal voorlezen uit Nadia’s dag is een feest. We hebben er een vriendin bij gekregen: Nadia!

Meer recensies van Jufelsie