Jurgen-2904 04 mei 2005
Asa Larsson heeft met dit debuut laten zien dat ze kan schrijven. Het boek is van begin tot eind spannend, overweldigend en boeiend. De vraag die je bezig houdt is wie heeft wat gedaan en wat heeft het verleden er mee te maken. Er is verder hier al genoeg gezegd over het verhaal (zie hierboven en onder), Tjapp, Rebecka en Sanna zijn goed genoeg beschreven, ik kan er verder toch niets aan toevoegen. Echter zal het mij benieuwen of Asa Larsson de volgende keer weer dit niveau bereikt. Nu kon ze nog gemakkelijk gebruik maken van het verleden van Rebecka (geweldig geformuleerd en gebruikt), maar een volgende keer is dat niet meer geloofwaardig, ze kan wel wat hebben beleefd maar zoveel?? Enig minpuntje aan dit boek is dat je je soms afvraagt wie praat er nu (ik, de hond, hij, zij of jij). Maar de 4* meer dan verdient, een echte aanrader.

Meer recensies van Jurgen-2904