Weg-lees-boek

Juul 14 februari 2020
Een heerlijk weg-lees-boek. Eenmaal begonnen is het moeilijk om het weer weg te leggen.

De personages worden goed beschreven en gaan echt voor je leven. Olivia is een interessant persoon, met een even interessant beroep.

Minpunt vind ik wel dat de motivaties van moeder Rosalie niet duidelijk worden, terwijl zij zo bepalend is voor zoveel personages. Ik had daar graag meer over gelezen. Nu blijven er toch vragen over het waarom

De plot is weinig verrassend, ik zag het al mijlenver aankomen, het was onvermijdelijk. Maar dat doet verder weinig af aan de waarde van het verhaal.

Wat wel grappig was, vind ik dan, was mijn verwarring dat ze “een tas koffie inschonk”, dat leek mij nogal rommel geven. Tot ik bedacht dat het natuurlijk kopje was. Ik hou wel van dit soort verwarringen en verschil in taal.

Het is een goed boek om in verloren uurtjes te lezen, je zult je zeker vermaken. Mijn oordeel: PRIMA

Meer recensies van Juul