Mooi

Juul 17 december 2019
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de documentaire op Netflix niet gezien heb. Ik ben niet zo’n fan van dat soort documentaires. Waarom dan toch het boek lezen? Omdat boeken geen bewegende beelden hebben en dat is, voor mij, in dit geval heel belangrijk.

Het is een rijk en mooi geïllustreerd boek. De fotoś zijn echt genieten en laten je zien hoe mooi onze planeet is. Daarnaast is het boek ook rijk aan informatie. Daardoor is het uitermate geschikt voor jong en oud.

Pas waren mijn ouders op bezoek en die hebben echt zitten genieten van het boek. Terwijl het geen boekenmensen zijn.

Ook wijst het boek ons er op dat we zuinig moeten zijn op de aarde. Dat kan belerend overkomen, maar mij stoorde het niet. Het is juist zo’n belangrijk thema in deze tijd.

Het is een boek dat je kunt gebruiken als naslagwerk, maar ook om gewoon even te genieten van de foto’s. Mijn oordeel: GOED

Meer recensies van Juul