Vermakelijk

Juul 10 oktober 2020
Mij word regelmatig verweten dat ik mij wapen met sarcasme. En dat klopt wel. Ik hou er ook wel van, als ik eerlijk ben. Ik kan bij vlagen enorm genieten van sarcastische opmerkingen. Daarom trok dit woordenboek mij ook zo. Erg nieuwsgierig wat er in zou staan.

En wat geniet ik van dit boek, nog steeds. Ik moet regelmatig lachen om de inhoud.

Maar het is geen woordenboek. Ja, het is een lijst met woorden, dat wel. Maar de beschrijvingen druipen van het sarcasme. Ik ga geen voorbeelden geven, je moet het zelf ervaren. Echt waar!

Is het een functioneel boek? Niet als je een woordenboek zoekt, dan niet. Maar als even heerlijk wil lachen…absoluut. En misschien, heel misschien kun je het gebruiken in grappige teksten. Kijk maar. En geniet! Mijn oordeel: VERMAKELIJK

Meer recensies van Juul