Spannend

Juul 14 september 2021
Wolvenhart is een spannend boek dat je meeneemt naar de middeleeuwen. Je zou het een ridderverhaal kunnen noemen. Al doe je het boek daarmee ook wel wat tekort.

Het boek speelt zich afwisselend in het heden en het verleden af. Het heden is spannend omdat Kaar en Eva op zoektocht gaan en daarin natuurlijk ook worden tegengewerkt. Het verleden is vooral om de ontdekkingen in het heden te verklaren en te verduidelijken.

Ik hou wel van dit soort verhalen, met een flinke dosis geschiedenis. Als ik dit boek als kind had gelezen, had ik mij waarschijnlijk verdiept in de geschiedenis van Margaretha van Savoye. Het verhaal wakkert toch een vlaagje nieuwsgierigheid naar de geschiedenis aan.

Het verhaal is best zwart-wit. De goeden zijn sympathiek. En de boef is er 1 uit het boekje. Maar dat is verder niet storend of vervelend. Ik vind het zelfs wel grappig.

Ik vraag mij wel af of Kaat helemaal een realistisch figuur is. Ze is te wijs. Te bijdehand. Te onverschrokken. Ik zou mij kapot ergeren aan zo’n kind in mijn omgeving. Dan is Eva voor mij toch geloofwaardiger met haar twijfel en bange momentjes.

Wolvenhart is een leuk en spannend boek dat ik zeker zal aanraden voor de doelgroep!

Meer recensies van Juul