Mindset

KadyRocco 22 oktober 2019
Ilse Ruijters is een Nederlandse schrijfster van Psychologische thrillers. Haar debuut, De onderkant van de sneeuw, won de Hebban Thriller debuutprijs 2015 en haar tweede boek, Later als ik dood ben, de Hebban Thriller Award 2017. Meisje van me is haar derde thriller.

Tom en zijn Amber, hij de eigenaar van de succesvolle Mindset Academy, zij een coach. Via draagmoederschap verwachten ze hun eerste kindje, Amber is geboren zonder baarmoeder. De draagmoeder is Kirsten, maar ook een studente aan de Mindset Academy. Tom en Amber zijn door het dolle als hun dochter Emma is geboren en willen haar natuurlijk mee naar huis nemen, maar dan blijken Kirsten en Emma te zijn verdwenen. Waar zijn Kirsten en Emma?

‘’ Dit is allemaal een misverstand. Gewoon rustig blijven, niet toegeven aan gedachten die niets betekenen. Gedachten zijn niet meer dan betekenisloze verbindingen die ons brein legt, niet de waarheid ’’

De rode draad in dit boek is ‘mindset’ en de daarbij horende intenties.

Geweldig dat ik voor het eerst mee mocht doen met de leesclub en een boek heb mogen lezen van een voor mij nog onbekende schrijfster. Haar vorige boeken heb ik dus niet gelezen, heb geen vergelijkingsmateriaal. Haar andere boeken ga ik zeker lezen! Af en toe moest ik mezelf beheersen om het boek niet in een ruk uit te lezen. Dat zegt al veel over wat ik van het boek vond. Wel moest ik in het begin erg wennen aan dat er geen duidelijke ‘hoofdstukken’ worden aangegeven. Opeens lees je over een ander personage, maar dat went naarmate je vordert in het boek. Ik heb het boek op mijn e-reader gelezen, naar wat ik heb begrepen is het in de papieren versie wel wat duidelijker. Ilse heeft een prettige schrijfstijl, korte zinnen en lekker vlot. Ze draait er niet om heen, noemt alles duidelijk bij naam. Ikzelf vind dit prettig, maar snap dat niet iedereen dit kan waarderen.

Meer recensies van KadyRocco