Middernachtsmeisjes: prima derde deel van deze serie

Karin Haan 11 januari 2023
Ik mocht dit boek al eerder vooruitlezen. Op 23 januari komt het boek uit en zeker als je de eerste twee delen hebt gelezen, zou ik dit boek dan zeker gaan lezen!
Overigens is het niet noodzakelijk om die eerste twee delen te hebben gelezen. Moström heeft namelijk voorin het boek een opsomming en toelichting van de belangrijkste karakters opgenomen, waardoor je de essentiële informatie alsnog krijgt.

Vanaf het begin van het boek zit de stemming -en ook meteen wat spanning- gelijk in het verhaal, dat in een fijne vaart begint.
Als de Daderprofielgroep samen wordt gebracht -inclusief hoofdpersoon Nathalie Svensson-, start de zoektocht naar de dader van dit boek; een serieverkrachter en moordenaar. Die zoektocht start in het boek en tevens in mijn hoofd.
Het boek is prettig leesbaar, met korte hoofdstukken. De karakters van de Daderprofielgroep zijn wel wat voorspelbaar, zeker als je (zoals ik) fan bent van Criminal Minds, maar dat is niet storend. Moström beschrijft de karakters op een toegankelijke manier, je leeft vanzelf met hen mee.
De zoektocht leidt langs meerdere verdachten. Het verhaal is misschien niet superspannend, maar blijft wel intrigeren. Wie heeft het gedaan? En wat is de betekenis van de twee andere verhaallijnen, waar sommige hoofdstukken aan zijn gewijd?
Het einde heeft een prettige wending, ik zag 'm niet per se aankomen.

Al met al een lekker boek, prettige schrijfstijl en een goed verhaal. Ik kijk uit naar deel 4 en geef dit boek 4 sterren.

Meer recensies van Karin Haan