Beetje saai.

Karin 04 januari 2021
Op het eilandje Mure is het winter, met Kerst in aantocht. Flora is zwanger van haar ex-baas, maar weet niet hoe ze hem dat nu precies gaat vertellen,
Saif, de dokter op het eiland en ook vluchteling uit het oorlog getekende Syrie, probeert nog steeds zijn plek te vinden tussen de hechte gemeenschap. Dit wordt de eerste westerse Kerst samen met zijn zoontjes, maar zonder zijn nog steeds vermiste vrouw.

Eerder heb ik een boek van Jenny Colgan gelezen, die erg fijn was. Mede daardoor wilde ik Wintereiland ook graag lezen. Ik kwam er al snel achter, dat dit het laatste boek uit een serie is. Op zich is deze ook prima als standalone te lezen, omdat alle karakters die van belang zijn voor het verhaal, in het begin geintroduceerd worden. Ik weet niet of het beter was geweest om de eerste boeken ook te lezen, maar ik vond geen diepgang in het verhaal en karakters. Dit was voor mij vooral het geval bij Flora en Joel. Het boek kabbelde een beetje voort en aan het eind van het boek, was ik eigenlijk niet veel wijzer. Er zaten wat losse eindjes in.
De omschrijving van het prachtige eilandje Mure maakte wel het wel een beetje goed. Ik zou er zo naar toe gaan.

Meer recensies van Karin