Deceptie

Karin 24 mei 2020
Ik had er erg naar uitgekeken om het derde deel in de Will Trent serie te lezen (voor mij overigens het 2de boek dat ik lees). Ik hou van thrillers waarin een terugkerende protagonist voorkomt. Ik leer de persoon kennen en investeer in hem/haar om de rest van de serie ook te lezen. Ruim tot over de helft van het boek, heb ik vlot weggelezen. Will en zijn partner Faith, van het GBI, proberen een ontvoering van vrouwen op te lossen. De slachtoffers zijn op een gruwelijke manier mishandeld. Tevens ontmoeten we doktor Sara Linton, die dienst heeft als een van de vrouwen naar het ziekenhuis wordt gebracht. Samen met Will en Faith proberen ze de complexe zaak op te lossen. So far so good. Het leest vlot, het is spannend genoeg, ik leer meer over het personage Will Trent, en tevens krijg ik achtergrond over Sara Linton (die ook terug gaat komen in de vervolgboeken). Maar dan gaat Will ver over de schreef met Angie. Ik heb het boek uitgelezen, maar ik kan me niet over deze scene heenzetten. Mijn sympathie voor Will is verdwenen en ik vraag me af hoe de schrijfster dit ooit denkt goed te maken...
Afgezien van Will, irriteerde ik me in het verloop van het boek ook lichtelijk aan Faith. Ze voelde onverantwoord, terwijl ik gezien haar achtergrond wat meer van haar zou verwachten. De slachtoffers werden, naar het einde van het boek, niet sympathiek omschreven, waardoor ik het als lezer moeilijker vond om me met hen verbonden te voelen.
Toch nog 2 sterren voor ruim de eerste helft van het boek.

Meer recensies van Karin