Karina Hoekerswever - Hanegraaf VIP Club

Met schaduw van de nacht gaat Gerritsen terug naar de roots waar ze ooit, schrijfsgewijs begon. Hoofdpersonage Ava is kookboekenschrijfster en op de vlucht voor een nare ervaring die er niet alleen voor zorgt dat ze een huis betrekt waar, zoals gezegd wordt, een geest rondwaart maar ook de contacten probeert te verbreken met iedereen om haar heen. Waar Gerritsen normaal erg sterk is in haar personages is Ava echter behoorlijk vlak gebleven. Het blijft onduidelijk wat haar drijfveren zijn en waarom ze schrijft. Het meest geslaagde personage is kapitein Brodie, die Gerritsen geloofwaardig heeft weten te portretteren. Ook alle andere personages zijn wat cliché en voorspelbaar zoals de gewaardeerde dokter Ben, buitenbeentje Ned en de zakelijke Dana.
Qua plot kan vooral geconstateerd worden dat er sprake is van een romantische verhaal met een vleugje paranormale gave en wat spannende momenten. De thrillers zoals Gerritsen de laatste jaren heeft afgeleverd zijn hier echter niet mee te vergelijken. Het plot zich prima in elkaar maar het is ook niet meer dan dat. Er is sprake van weinig onverwachte wendingen en vooral veel voorspelbaarheid.
Helaas ontstijgt Gerritsen hiermee niet echt het niveau van een gemiddelde bouquetreeks, terwijl het een verhaal betreft waar zeker meer in had kunnen zitten. Een nipte voldoende is dan ook de uiteindelijke conclusie.

Reacties op: Helaas mist Schaduw van de nacht alles wat een goede Tess Gerritsen thriller normaal in zich heeft

Schaduw van de nacht - Tess Gerritsen