Dit boek zorgt voor een ontspannend (voor)leesmoment!

Karina1984 28 juli 2022
Een fantastisch verhaal van Roald Dahl, die een meester was in het vertellen van verhalen.

Het is een vrij dun boek met tekst die vlot leest. We maken kennis met een meisje van acht jaar die vertelt over haar buren, meneer en mevrouw Kreitjes en hun twee zonen. Haar buren houden enorm veel van jagen! En laat dit nu net zijn waar dit meisje een hekel aan heeft. Ze vindt het helemaal verkeerd dat mensen dieren doodschieten, zomaar voor hun plezier. Op een dag wordt ze zo woedend, dat ze zwaait met haar tovervinger…!
Hierdoor gebeurt er iets met de familie Kreitjes dat hun leven zal veranderen en uiteraard voer is voor heel wat grappige situaties!

De zwart-wit illustraties van Quentin Blake gecombineerd met het komische verhaal geschreven door Roald Dahl zorgen voor een mooi evenwicht. Een gouden duo! De tekeningen van Blake brengen de personages van Dahl tot leven!
Dit boek doet me een beetje denken aan ‘De Griezels’, die gemene streken uithalen. De familie Kreitjes zijn eveneens gemeen naar dieren toe. Roald Dahl stopt in dit boek dan ook een wijze les.

Het verhaal is niet zo fijnzinnig uitgewerkt als bij ‘De Griezels’, maar zorgt best voor een ontspannend(voor)leesmoment! Wat zou jouw kind doen wanneer het een tovervinger had??
Dit leesboek is ideaal om in de klas of thuis voor te lezen of perfect zelf te lezen vanaf 7 à 8 jaar.

Meer recensies van Karina1984