De Gastenlijst en De Jachtpartij - eenzelfde scenario

Karine De Gendt 07 april 2021
Lucy Foley heeft een vlotte schrijfstijl. Neemt je met krachtige, korte zinnen mee in het heden en verleden van haar personages.

Niets is wat het lijkt te zijn, als je meer en meer te weten komt van de personages. Als je één van beide boeken, De Jachtpartij of dit boek De Gastenlijst, hebt gelezen dan heb je het gevoel dat eenzelfde scenario een keer teveel gebruikt is. Ik was enorm verrast door De Jachtpartij maar des te ontgoocheld door De Gastenlijst. De scenario’s in beide boeken lijken te veel op elkaar. Als lezer denk je zelfs dat sommige zinnen gewoon overgeschreven zijn. Benieuwd of Lucy Foley kan losraken van het scenario en terug een meeslepend nieuw verhaal kan schrijven in de toekomst.

Meer recensies van Karine De Gendt