Weer een fantastische thrillerschrijfster ontdekt!

Katja 07 september 2019
Christi Daugherty heeft voor volwassenen eerder enkel het boek De Echomoorden geschreven. Wat tevens het eerste deel over Harper McClain is. Toch is dit boek (Voor het te laat is) ook goed te lezen zonder dat je het eerste deel gelezen hebt.
Als je De Echomoorden toch wilt lezen, raad ik je aan om daar wel mee te beginnen. Want er zit een hele grote spoiler in Voor het te laat is.

Voor mij is dit boek mijn eerste kennismaking met deze schrijfster. En meteen heeft ze een hele goede eerste indruk nagelaten. Ze schrijft heel vlot, het verhaal bouwt ze heel mooi op. Tussendoor geeft ze ook voldoende info over de hoofdpersonage's (ook al is dit het tweede boek van de reeks) waardoor je niet het gevoel krijgt, iets gemist te hebben.
Het boek gaat niet enkel over de moordzaak maar ook is er een rode draad rond het hoofdpersonage Harper doorheen het verhaal.
Ik hoop dat Daugherty nog verder blijft schrijven voor volwassenen. Ze doet dit zeer goed.
Ben je fan van Tess Gerritsen, Karin Slaughter, Sterre Carron, … dan moet je over dit boek zeker niet twijfelen of je het leuk zal vinden. Daugherty hoort bij dit groepje topschrijfsters thuis.
Ze houdt je aandacht vast van het begin tot het einde.
Ik geeft haar 4 sterren voor 'Voor het te laat is' (O.w.v. de grote spoiler van De echomoorden).

Meer recensies van Katja