Met Adam op zoek naar antwoorden

Katrijn 07 januari 2022
‘Wie is Adam Westerman?’ Toen ik deze titel zag en de cover was ik al getriggerd. Dan las ik de achterflap en dacht ik, dit boek moet ik lezen. Ik wou meteen weten wie Adam Westerman was en wat er met hem gebeurd was en dan lag het boek in de brievenbus...

Ik begon te lezen en te lezen en te lezen. Ik werd mee in het verhaal getrokken en ging mee op zoek naar al de antwoorden die Adam zich stelde. Jammer dat ik moest gaan werken anders had ik het boek in 1 trek uitgelezen. De spanningsopbouw is dus TOP!
Over de personages, voor sommigen kon ik sympathie op brengen en bij anderen dacht ik echt ‘wat een eikel!’. Ik voelde de emoties van de personages ook door mezelf heen gaan.
Het begin van elk deel start met een vraag en het antwoord volgt met het verhaal. Voor mij goed gedaan en eens anders dan de normale hoofdstukken.

Voor mij was dit de eerste kennismaking met de schrijver, Henk Hardeman. Het is zijn eerste YA-boek en voor mij zeker geslaagd! Laat de volgende maar komen.
Ik heb hem ook even opgezocht en hij heeft dus ook een nieuw Bommel-boek geschreven! En laat mij nu net gek zijn van De heer Bommel en Tom Poes! Dus deze staat op mijn lijst.

Conclusie, zeker een aanrader! Een vlot, spannend, raadselachtig verhaal. Voor mij een dikke 4 sterren.

Meer recensies van Katrijn