Heerlijk boek in een magische wereld!

Kelly Meijers 20 december 2019
Na heel veel goede verhalen gelezen te hebben was ik zo vreselijk nieuwsgierig geworden naar dit boek, zodra ik de mogelijkheid had heb ik hem voor de schoolbibliotheek aangeschaft zodat ik hem zelf kon lezen.

Een korte samenvatting van het boek:
Morrigan Crow is vervloekt. Ze is geboren op Avondstond, de onfortuinlijkste dag om geboren te worden. Niet alleen wordt ze beschuldigd van allerlei rampen, ze is ook gedoemd om te sterven in de nacht van haar elfde verjaardag.
Maar het loopt allemaal anders…
Vlak voor haar elfde verjaardag wordt ze ontvoerd door Jupiter North, die haar meeneemt naar de magische stad Nevermoor. Daar moet Morrigan strijden voor een plek in het Wondergenootschap. Haar concurrenten zijn honderden andere kinderen die allemaal een bijzonder talent hebben. Morrigan, die nergens in uitblinkt, zal een manier moeten vinden om alle proeven te doorstaan. En dan ontdekt ze ook wat Jupiter al die tijd voor haar verborgen heeft gehouden…

Als ik heel eerlijk ben moest ik enorm in erin komen. Ik ben 2 keer opnieuw begonnen, omdat ik maar niet door de eerste paar hoofdstukken heen kwam. Ik vond zelf wel dat ik het boek uit moest lezen, dus doorgezet. En ik heb daar geen seconde spijt van gehad! Wat een heerlijk boek om je helemaal in te verliezen. De verhaallijn wordt erg mysterieus en spannend. Mijn nieuwsgierigheid werd echt gewekt bij elk hoofdstuk.

Jammer dat het boek alweer ten einde was, voor ik het wist was het alweer voorbij. Ik ben ook super benieuwd naar het tweede boek.

Aanrader dus. Even voor de eerste hoofdstukken heen en je bent verkocht!

Ik geef het 4 van de 5 sterren.

Meer recensies van Kelly Meijers