Heerlijke verhalenbundel!

Kelly Meijers 17 januari 2024
Wat een leuk boek mocht ik lezen van uitgeverij Zilverspoor! Een spannend boek voor kinderen van 10 tot 15 jaar en volwassenen die ook weer eens in de fantasie willen duiken!

Flaptekst: Ga mee op avontuur met Marikken, Olaf, Anne, Edwin en anderen en vraag je af wat jij zou dan als je hetzelfde zou beleven. Stel dat je in een land woont waar alles voor je is geregeld, maar niks goed werkt? Of dat je dolgraag iets wilt doen wat verboden is? Of dat je in een toekomst leeft waarin niemand meer kan liegen? Of dat je mee mag op een bijzondere reis en je ontdekt dat een van de mensen uit het gezelschap buitenaards is, maar niemand wil je geloven? En wat zou je ervan denken als je niet mee mag op schattenjacht, terwijl jij de schatkaart hebt gevonden? Ga mee op avontuur met Marikken, Olaf, Anne, Edwin en anderen en vraag je af wat jij zou dan als je hetzelfde zou beleven. Zeven avonturen, speciaal voor tieners. (Ook geschikt voor volwassenen, mits ze nog weten hoe het was om kind te zijn.)

Het boek is een verhalenbundel over dappere en slimme kinderen. Elk verhaal heeft zijn eigen hoofdpersoon. Het zijn stuk voor stuk fijne en spannende verhalen. De schrijfstijl is vlot en dat zorgt er echt voor dat geeneen verhaal saai of langdradig wordt.

Het boek is absoluut aan te raden voor kinderen in groep 7 en 8, maar ook zeker nog voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Ik heb genoten en ik weet zeker dat heel veel kinderen – en volwassenen overigens ook! – hier ook van zullen genieten.

Meer recensies van Kelly Meijers