Spanning en vol actie!

Kelly Meijers 07 december 2022
Kelly van der Laan is voor mij een onbekende schrijfster, maar de flaptekst van dit boek trok me enorm aan. Het boek speelt zich af in een dystopische setting, waarin water alleen voor de rijken is en niet voor de armen. Het verhaal draait om een aantal medewerkers van Hydron – de organisatie die de macht heeft over het verdelen van het water in Paraiso. Iedereen heeft zo zijn of haar redenen om voor het bedrijf te werken, ongeacht of ze het eens zijn met de manier van werken.

Inwoners van Paraiso zijn ontevreden en een groep rebellen is dan ook bezig om Hydron omver te gooien. Het boek start ermee dat een bloedmagi – een tovenaar die magie kan uitoefenen door bloed te gebruiken – een gat tussen dimensies maakt zodat er schaduwmonsters naar Paraiso kunnen komen. Enge, allervernietigende monster die als doel hebben om alles en iedereen te verslinden.

Een aantal dappere werknemers gaan het gevecht aan, met gevaar voor eigen leven. Zullen zij het redden of moeten ze het bekopen met hun leven? Dat zul je zelf moeten lezen.

Ik heb even moeten wennen aan het constant schakelen tussen de hoofdpersonen, maar eenmaal goed kennis gemaakt te hebben vlieg je door het boek heen. Sommige woorden lezen niet lekker, zoals bijvoorbeeld het cortisol spuit door de aderen, maar dat weerhield me niet om het boek in 3 avonden uit te lezen.

De schrijfstijl van Kelly is vlot, vol met actie en spanning. Je leert de karakters goed kennen en gaat echt met ze meeleven, soms tot aan frustratie aan toe. Wel miste ik wat achtergrondverhaal. Hoe komt de organisatie Hydron aan zoveel macht? Waarom wordt er geen magie meer beoefend? Ik hoop eigenlijk dat er in het tweede boek antwoorden komen, want zeker dat ik dat ga lezen!

Het boek krijgt van mij 3,5 van de 5 sterren. Een goed boek, wat wel wat meer verdieping kan hebben. Karakters waren goed onderbouwd en de spanning bouwt zich goed op! Laat het volgende deel maar komen!

Bedankt uitgeverij Zilverspoor voor dit recensieboek!

Meer recensies van Kelly Meijers