Geweldig eerste deel!!

Kelly Meijers 11 december 2023
Van Uitgeverij Zilverspoor kreeg ik een exemplaar van De Verdwenen Vaders om de lezen voor de blogtour. Wat een succes is dit boek! Geschikt voor kinderen van 9 tot en met 14 jaar die wel van wat spanning houden!

Flaptekst: Maggie en Mike zien het helemaal zitten om samen met hun vrienden Tobias en Emma vakantie te vieren in Mexico. Lekker dwalen door de jungle, oude ruïnes bekijken en in de zee zwemmen. Ze hebben het enorm naar hun zin, totdat hun vaders op een avond niet meer thuiskomen voor het avondeten. Ook de dag erna blijven ze weg. Bang dat ze tijdens het maken van een fotoreportage in een van de vele ruïnes vast zijn komen te zitten en dodelijk gewond zijn geraakt, besluiten de kinderen zelf naar ze op zoek te gaan. De zoon van de eigenaar van hun vakantie-lodges brengt hen naar een vergeten Maya-tempel. Deze blijkt echter helemaal niet zo verlaten te zijn als hij zegt. De kinderen moeten de handen ineenslaan om aan de gevaren te ontsnappen en hun vaders te vinden.

Het verhaal wordt vanuit het oogpunt van 5 kinderen geschreven. Waar dat in sommige verhalen erg storend is, werkt het heel goed met dit boek. De karakters worden duidelijk en herkenbaar geschreven, waardoor je je als lezer echt goed kan inleven. Ik werd echt in het verhaal gezogen!

Het is een verhaal wat absoluut geschikt is voor kinderen die begin puberteit zitten. Herkenbare karakters en helemaal van deze tijd. De grote zus die vooral op haar telefoon zit, de eerste verliefdheid, stoer en dapper willen zijn, het zijn wel echt thema’s van deze tijd.

Dit is het eerste deel maar als ik eerlijk ben kan ik niet wachten tot het tweede deel. Ik raad het zeker aan voor de zelflezers die van spanning en avontuur houden, maar het is ook zeker geschikt om voor te lezen. In de klas of thuis kan allebei.

Voor mij krijgt het boek ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Kom maar door met het volgende deel!

Meer recensies van Kelly Meijers