Fijne afwisseling

Kelly Meijers 03 maart 2023
Het is voor mij de eerste keer dat ik iets lees wat geschreven is door Anne Ressler. De samenvatting vond ik erg interessant, waardoor ik graag deze novelle wilde lezen. Ook eens een fijne afwisseling, het boek heeft maar 59 bladzijdes en is dus zo uit.

Waar gaat het over? Zoë is boos, heel boos. Op alles. Op de zee, op haar ouders, op zichzelf, op de vriendin van haar broer Reinout. Maar eigenlijk zit ze enorm in de knoop met zichzelf. Sinds Reinouts vriendin Elvira plotseling is vertrokken is Reinout nog maar eens schim van zichzelf. Hij gaat midden in de nacht wandelen en neemt eigenlijk geen deel meer uit van het gezin. Iedereen maakt zich zorgen, zo ook Zoë.

Nog nooit eerder heeft ze zich zo verloren en alleen gevoeld. En de stemmen die haar toefluisteren vanuit de zee, zijn allesbehalve een troost.

Ik heb de novelle in 2,5 uur uitgelezen. Ik moest er even inkomen, maar na 2 hoofdstukken kon ik het boek niet meer wegleggen en moest het uit!

Anne Ressler heeft een fijne schrijfstijl. Niet te moeilijke zinnen en onbegrijpelijke worden, maar helder en duidelijk. Suspense of fantasy? Ik denk beide, zeker een aanrader voor wie van beide genres houdt en iets korts tussendoor wilt lezen!

Meer recensies van Kelly Meijers