Spannende opbouw!

Kelly Meijers 29 oktober 2023
Wat zou er gebeuren als je onverwachts een bijzondere gave krijgt? Hoe zou je omgaan met overledenen die op aarde blijven ronddolen? Finlay Reid krijgt het allemaal voor zijn kiezen in deze spannende fantasy thriller. Mijn 2 favoriete genres gecombineerd!

Flaptekst; De 33-jarige Schotse rechercheur Moordzaken, Finlay Reid, krijgt onverwacht de gave om in iemands herinneringen en gedachten te komen. De 33-jarige Schotse rechercheur Moordzaken, Finlay Reid, krijgt onverwacht de gave om in iemands herinneringen en gedachten te komen. Hiermee moet hij een Halfweg, een overledene die op aarde blijft ronddolen, helpen om door te gaan. Hij weigert koppig die gave te gaan gebruiken, hij heeft genoeg aan zijn hoofd met het onderzoek naar de brute moord op een Engelse wetenschapper. Diens vrouw, Robyn Ashton, is hoofdverdachte, maar hun eerste ontmoeting verloopt echter heel anders dan hij verwacht had. Tijdens het onderzoek wordt hij echter op pijnlijke wijze geconfronteerd met Damier, een levensgevaarlijke crimineel, die zich niet laat hinderen door het feit dat hij al dood is. Finlay moet met grote tegenzin zijn gave gaan inzetten om het complot achter de moord te doorgronden. En om het zelf te overleven.

Charlotte de Winter maakt met De Sleuterdrager haar debuut en als ik eerlijk ben, hoop ik dat ze nog meer gaat schrijven. Ik heb even moeten wennen aan het feit dat er vanuit verschillende perspectieven is geschreven. Dat maakte het voor mij wat ingewikkelder dan het had gekund. Ook denk dat ik als er net wat meer uitleg was over de Kaii, Halfwegen en de Mara’s.

De schrijfstijl is verder prettig, het verhaal zorgt ervoor dat je erin wordt gezogen. Het is een spannend verhaal waarbij de spanning langzaam maar zeker wordt opgebouwd. Het verhaal eindigt met een open einde, met nog genoeg vragen om de trilogie compleet te maken. Ik kan in ieder geval niet wachten tot het volgende deel. Kom maar door!

Meer recensies van Kelly Meijers