Veelbelovend vervolg!

Kelly Meijers 20 december 2022
Samenvatting van dit boek: Enyria is gearriveerd in Meyal om meer te leren over haar krachten en de beschermers van het leven. Het rustige leven dat ze daar heeft kunnen opbouwen, wordt echter opnieuw overhoop gegooid als haar buurman wordt opge-pakt op verdenking van het gebruik van magie. Enyria neemt de taak op zich te zorgen voor zijn dochter, de tien-jarige Rinn. Zij en haar vriendin Zanna doen er alles aan om het meisje veilig te houden. Ondertussen woedt op het vasteland nog altijd een oorlog tussen Asquil en Krathé. Enyria zal haar best moeten doen om haar krachten te leren gebruiken, voordat het gevaar hiervan overslaat naar Meyal.

Het verhaal gaat precies verder wat het vorige verhaal is geëindigd. Enyria is gereist naar Meyal om haar zaken op orde te krijgen. Daar bouwt ze een bijzondere vriendschap op met Zanna. Van Zanna kreeg ik al in het begin de kriebels en ook al bewijst ze meerdere keren dat ze te vertrouwen is, helemaal vertrouwen doe ik haar niet. Samen met Zanna redt Enyria Rinn van executie. Rinn is ook een beschermer en samen gaan ze op zoek naar een veilige plek om daar te leren wat ze met hun krachten kunnen. Ook dit is weer een reis vol met obstakels.

Enyria heeft ondertussen het nodige meegemaakt. Mishandeling van haar echtgenoot, het verliezen van een grote liefde en het opjagen van jagers die achter haar aanzitten. In dit boek is het naïeve er steeds meer af en staat Enyria op als een doorzetter en een sterker hoofdpersoon. Ondanks alles blijft ze doorgaan en gaat ze niet bij de pakken neerzitten.

Ook al vind ik het verhaal her en der nog steeds wat slordig en denk ik dat als er wat meer karakters doordacht waren, het heeft me beter gepakt dan het eerste deel. De hoofdpersoon maakt een mooie persoonlijke groei door en daardoor vind ik haar aan het einde van het boek een heel stuk leuker dan in het eerste boek.

Het einde is open, dus het lijkt mij dat er nog een derde deel komt. Hopelijk laat het niet te lang op zich wachten, want ik wil nu wel weten wat het lot van Enyria uiteindelijk is.

Dit boek krijgt 4 van de 5 sterren van mij. Nog steeds ben ik van mening dat sommige karakters verder uitgediept mogen worden, maar er is een goede persoonlijke groei van de hoofdpersoon en er zit veel meer worldbuilding in dit deel!

Meer recensies van Kelly Meijers