Geweldigd plottwist!

Kelly Meijers 17 augustus 2022
Lang leve boekenboxen! Ik ben sinds maart gestart met de boekenbox van So Many Pages en ik ben elke keer positief verrast. Dit was ook weer zo een leuke verrassing! Ik was al een tijdje benieuwd naar Amarant, maar mijn leeslijst is zo lang, dat ik er nu pas aan toe ben gekomen. Het boek zat overigens in de juni box.

Waar gaat het verhaal over? Ceda is een Creatie, geboren om te sterven. Wanneer de dag aanbreekt dat ze haar lichaam moet afstaan, beseft ze hoe graag ze wil blijven leven. Ceda is een Creatie, geboren om te sterven. Wanneer de dag aanbreekt dat ze haar lichaam moet afstaan, beseft ze hoe graag ze wil blijven leven. Haar Maker helpt haar uit de instelling ontsnappen, maar buiten de vertrouwde muren wacht een verschrikkelijke waarheid. Arelle behoort tot de laagste klasse van de samenleving. Ze leeft elke dag in angst, wetende dat zij of haar geliefden voor orgaandonatie kunnen worden geselecteerd. Geleid door haar haat voor leider Derix Silas, besluit ze om mee te werken aan het plan van STORM, een organisatie die het systeem wil vernietigen.

Emmelie haar schrijfstijl is er eentje die vlot is, zonder te snel aan de belangrijke gebeurtenissen voorbij te gaan. Ik vind het prettig dat er genoeg tijd wordt genomen om de karakters uit te diepen en ook de achtergrond van bepaalde acties van de hoofdpersonen. Ook al was het – dacht ik – voor mij duidelijk, er zitten geweldige plottwists in! Tot het einde was ik geboeid!

Het verhaal is goed neergezet, je leeft mee met zowel Arelle als met Ceda. Verder in het verhaal krijg je ook het verhaal vanuit Alan verteld. Emmelie heeft me fan gemaakt van Arelle en Ceda, maar ze heeft me ook verliefd laten worden op een van de karakters.

Eigenlijk hoop ik dat er nog een vervolg komt op dit verhaal. Het verhaal is in principe af, maar wat mij betreft is er nog ruimte voor een tweede deel. Een uitstapje naar een dystopisch verhaal, van mij mag ze dit vaker doen!

Het boek krijgt van mij 4,5 van de 5 sterren. Het is een goed verhaal met heerlijke plottwists en fijne karakters. Ik wil meer!

Meer recensies van Kelly Meijers