Een bijzondere reis

Kelly 12 april 2024
Rosa Kussrarscher groeit op in een dorp in de Italiaanse Alpen. Samen met een hardwerkende moeder, een vader die meer dronken is dan niet en zus Christl wonen ze in het lokale gasthaus. Door een drama kiest Rosa ervoor om te vluchten. Via vele omzwervingen komt ze terecht in Zwitserland.
Wat begint met kledij voor zichzelf, maakt ze algauw kleren voor andere dames. Dit brengt haar van Parijs, naar Rio en New York. In elk van deze steden ontplooit Rosa zich tot een uitstekende zakenvrouw. Al kent ze niet alleen geluk maar ook immens verdriet.
Deze reis brengt haar niet alleen over gans de wereld maar zorgt er ook voor dat ze zichzelf leert kennen.

Cover:
Over deze cover kan je alleen maar enthousiast zijn. Wat zien we?
We zien een Eiffeltoren in de vorm van een schaar of een schaar in de vorm van de Eiffeltoren. Maar zie ook allerlei attributen die gelinkt zijn aan de stiel van kleermaker. Sommige voorwerpen komen ook aanbod in het boek als zijnde titel van een hoofdstuk.

Mening over het boek:
Het verhaal is een ongelooflijke en meeslepende geschiedenis van een sterke maar feilbare vrouw. Door de verschillende steden wordt je als lezer meegenomen naar tot de verbeelding sprekende locaties.
Als lezer wordt je toegesproken door Rosa maar Rosa spreekt nog iemand toe. Wie dit is moet je wachten tot de laatste hoofdstukken. Ikzelf had eigenlijk geen idee wie dit kon zijn. Ik had een totaal iemand anders in gedachte.
Het enige minpunt zijn de redelijk lange hoofdstukken. Gelukkig leest het verhaal vlot weg. Maar die mochten iets korter zijn.

Meer recensies van Kelly