Meeslepend

Kim 11 november 2020
Dit boek is met ruim 600 pagina's een behoorlijk dikke pil. Is dat erg? Nee! Vanaf de eerste bladzijde wordt je in het verhaal gezogen. Als je dit boek in één wordt zou moeten omschrijven zou het 'Meeslepend' zijn. Het verhaal van Maia in het heden en dat van haar voorouders in het verleden worden op een fijne manier afgewisseld.

Riley beschrijft alles heel gedetailleerd, waardoor je het gevoel hebt dat je echt daar in Rio de Janeiro bent. Ook stukken die zich in de jaren 20 afspelen gaan echt voor je leven. De personages zijn niet de meest originele, maar je leeft wel met ze mee. Met de liefdes en de intriges in de familie. Beetje bij beetje wordt het mysterie van Maia's afkomst ontrafeld.

Ondanks dat het hier en daar toch best voorspelbaar was, heb ik toch genoten van dit boek. Het leest lekker weg en is ideaal voor als je er toch even tussenuit wilt. Je waant je voor even in een totaal andere wereld. Riley heeft het ook erg slim aangepakt. Iedere zus heeft een eigen boek, dus ik heb nog wat te doen.

Meer recensies van Kim