Erg goed boek!

Kim 15 december 2015
O ver het boek Ik reis alleen las ik behoorlijk wat goede recensies. Ik had het al een tijdje ongelezen in mijn kast staan. Door al die enthousiaste reacties besloot ik het er maar eens uit te pakken. Ik begon met lezen om vervolgens twee dagen later pas weer te stoppen toen ik het uit had. Het is dat ik nog moest eten en slapen anders had ik dat ook overgeslagen. Voor dit boek is de term pageturner uitgevonden.

Het verhaal heeft alles wat een goede thriller moet hebben. Een spannend plot en aansprekende personages. De Scandinaviërs zijn over het algemeen erg goed in het verzinnen van personages. Waar ze ook goed in zijn is om elk personage afzonderlijk, zowel bij- hoofdpersonen, een eigen leven te geven. Dit boek is daar geen uitzondering op. Ook hier komen veel personages aan bod, maar elk personages krijgt genoeg aandacht, zonder dat het langdradig wordt.

Ik vond het echt een spannend boek. Het leest ook lekker door. Het is ook erg goed geschreven. Je wordt echt in het verhaal gezogen. Het is ook helemaal niet voorspelbaar. De ontknoping is erg verrassend. Dit is echt een aanrader.

Meer recensies van Kim