9789024565573_VRK

VN:
Volkskrant:
NRC:

De doodsvogel

Rank 1128 Gelezen 3027 Aan het lezen 54 Wil ik lezen 910 Favoriet 125 Recensies 69
Thrillers & Spanning Artikelen 10 Lijsten 20 Spots 12 Hebban 1000 367   Topics 0

Een tienermeisje is ritueel vermoord en het onderzoeksteam van Holger Munch wordt op de zaak gezet. De bijdrage van superrechercheur Mia Krüger is cruciaal, maar ze worstelt met zelfmoordneigingen en een verslaving. Dan duikt er een verontrustend filmpje op dat nieuwe details prijsgeeft. Nog net in beeld zien we de contouren van iemand die verkleed is als uil, de doodsvogel.

Ondertussen zit Munchs dochter Miriam midden in een emotionele crisis en wordt ze in een romantische affaire getrokken die haar op het pad brengt van een zeer zieke geest.

De doodsvogel is de winnaar van de Hebban Award voor Beste thriller.

Literaire thriller
Thriller
Mia Krüger & Holger Munch (2)
Renée Vink
Luitingh Sijthoff
10 februari 2016
21 november 2018

Kees van Duyn Hebban Recensent

Opnieuw sterk, maar Bjørk moet oppassen voor zijn valkuil

door: Kees van Duyn 4 reacties 4 likes

De Noorse muzikant Frode Sander Øien, beter bekend onder zijn pseudoniem Samuel Bjørk, is vooral bekend geworden door zijn overweldigende debuut Ik reis alleen. In dit debuut maakten de politiemensen Munch en Krüger hun opwachting. Een opvolger voor deze internationale doorbraak kon niet...

Reacties op: De doodsvogel